Popis prací na Vašem dynamu, zapalování

1/ kompletní rozebrání statoru zapalování včetně relé

2/ očištění od mastnoty a nečistot ,které probíhá ve třech fázích v ultrazvukové profičističce

3/ vykartáčování ocelovým kotoučem

4/ srovnání čela zapalování, které bývá pokroucené od nešetrného dotažení do karteru

5/ oprava veškerých nefunkčních součástí , neopravitelné díly nahrazeny novými

6/ všechny izolační bužírky vyměněny

7/ zalakování cívek statoru elektrolakem , oprava případné potrhané tkaniny

8/ kontrola ohmických hodnot statorových cívek, odpor navinutý na cívce je potřeba proměřit a popřípadě opravit, protože vysokou teplotou při špatně nastaveném relé se opálí izolační lak na odporovém vodiči a může dojít k mezizávitovému zkratu, což samozřejmě zásadně změní ohmickou hodnotu a relé není možno seriozně nastavit. Poté je odpor zalakován elektrolakem.

9/ výměna vodičů, uhlíků, základové desky, kondenzátoru, prešpanu. Bakelitový držák uhlíků vždy měním za nový, z důvodu velmi pravděpodobného přechodového odporu v nýtovaných spojích.

10/ za zmínku stojí přítlačné pružiny uhlíků.Dnešní nové replikové pružiny mají extrémně velký přítlak, způsobený použitým nevhodným a silným pružinovým drátem. Uhlíky potom velmi silně tlačí na rotor a ten se nepřirozeně rychle opotřebovává. Proto jsme ve spolupráci s českou pružinárnou připravili a vyladili novou pružinu, vyrobenou přesně podle originálu a s garantovaným tlakem na uhlíky. Nová pružina je pozinkovaná a velmi kvalitní. Všechny dynama, které jdou od nás k zákazníkovi mají namontované tyto pružiny.

11/ vždy doporučuji zaslat i Váš rotor, na kterém kontroluji napětí ,proud a teplotu při reálné zátěži na roztočeném zkušebním stavu, dále je vyčištěn, zalakován a přesoustružen komutátor, který je často oválný a nerovný

12/ následuje celkové sestavení a přichází na řadu velmi přesné a jemné mechanické nastavení předepsaných hodnot vzduchových mezer mezi jednotlivými pohyblivými částmi relé. Nakonec se nastavují elektrické hodnoty na zkušebním stavu jak bylo popsáno výše.

13/ posledním krokem je velmi důležité zakápnutí všech šroubových spojů červenou barvou

14/ na Vás zbývá pouze vložit do motorky, zkontrolovat správnou polaritu, nastavit předstih a odtrh. Přívod od indukční cívky připojte           přímo na lisovaný konektor na kondenzátoru do připraveného zlaceného konektoru.



                                                                     Popis prací na magnetozapalování ČZ 125,150

1/ Kompletní rozebrání všech možných částí

2/ Vyčištění a otrýskání balotinou

3/ Oprava všech částí, případně výměna za nové

4/ Zásadní oprava spočívá v převinutí vysokonapěťové cívky. Původní VN cívka již po letech ztratila své elektroizolační schopnosti a  začíná probíjet po zahřátí nebo při zvýšené vlhkosti. Naše nové použité izolační materiály garantují elektrickou pevnost proti průrazu mnohonásobně  větší, než původní používané materiály. Výsledkem je perfektní funkčnost, odolnost a spolehlivost.VN cívky převíjíme na původní zrenovované navíječce ADAST Adamov, dále je cívka vakuově impregnována.Vždy měníme dosedací kontakt  na VN čidlo. Kontakt je nerezový a mírně zvětšený pro perfektní kontakt s čidlem, při natáčení celé desky ,při seřizování předstihu. Nerezový kontakt je na cívku ustavován  pomocí formovacího přípravku, který zaručuje vždy naprosto přesné a opakovatelné ustavení. Důkladně zvažte nákup levných VN cívek /okolo 400kč/ ze zahraničí. Zvládnout technologii navinutí několika tisíců závitů drátem 0,05 mm není vůbec jednoduché. Taktéž použité elektroizolační materiály musí být mimořádně kvalitní. To vše má zásadní vliv na spolehlivost , odolnost a trvanlivost VN cívky v motorce. Je na posouzení každého z nás, jakou úroveň kvality je možno dosáhnout na tak technologicky náročném výrobku jakým VN cívka je,  za cenu 400kč. U nás kupujete pouze jednou.

5/ Rotor magneta je zmagnetován na magnetizačním zařízení, které znovu navýší celkový výkon magneta a to velmi výrazně. Tam, kde bylo napětí před namagnetováním při 3000 otáčkách 4,2 V je nyní 7,6 V. Rozdíl je velmi patrný na svitu žárovky a samozřejmě na perfektním chodu na volnoběh. Atypický závit pro stahovák, který je často poškozen ,opravíme  závitníkem vyrobeným na zakázku.

6/ Dalším důležitým krokem je seřízení magnetického odtrhu, tzn. kladívko přerušovače musí rozepnout v okamžiku, kdy je dosažen maximální magnetický tok v jádru VN cívky. Toto je na našich zrenovovaných magnetech nastaveno a není vhodné nastavení měnit. Vy v motorce nastavíte pouze předstih otáčením celé statorové desky. Z magneta po naší renovaci vedou dva dráty. Černý silnější je napájení žárovek 6 až 7 Voltů a červený slabší je tzv. chcípák, který slouží ke zhášení motoru.

7/ Hotové magneto k Vám přichází tedy ve skvělé kondici a čeká již jen na vložení do Vaší motorky.